Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Adssets släpper 3D-format för programmatic

Publicerad: 9 September 2020, 11:32

Adssets släpper 3D-formatet Halo, som bygger på utseendet ”Spincube”.

Adtech-bolaget Adssets lanserar ett nytt 3D-format, som bland annat går att använda programmatiskt.


Ämnen i artikeln:

Programmatic

Annonsformatet, kallat Halo, ger kunderna möjlighet att med 2D-bilder skapa en 3D-annons baserad på Adssets annonsutseende ”Spincube”. Formatet fungerar både vid programmatiska köp och vid direkt handel.

Istället för att baseras på HTML5 är Halo baserad på Web GL. Adssets annonsverktyg räknar ut hur bilderna ska böjas för att få en 3D-effekt, kunden behöver i princip bara justera ljuset och avståndet mellan bilderna.

– Halo är ett unikt annonsformat som passar alla typer av kunder, och alla typer av KPI:er. Eftersom det bygger på så enkla enheter kommer kunderna verkligen att få ett högt värde för pengarna, säger Rickard Ebersjö, vd på Adssets, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN:
Channel Factory och IAS släpper gemensam Youtube-produkt
Har vi nått peak adtech?

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Programmatic

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.