Digitalt
Adprofit rycker säljchef från MTV
Publicerad: 12 augusti 2010, 10:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43
Annonsnätverket Adprofit hittar försäljningschef hos MTV.
MS
Martin Schori
Adprofit har rekryterat Petra Loboda, som senaste kommer från ett jobb som nordisk onlineansvarig på MTV Networks. På Adprofit blir hon försäljningschef.
– Det är jättespännande att komma till ett lite mindre bolag som växer kraftigt, och vara delaktig i att bygga verksamheten och det nya produktutbudet, säger Petra Loboda i ett pressmeddelande.
Adprofit har specialiserat sig på att bygga annonsnätverk för de som vill nå beslutsfattare på nätet. Bolaget säljer utrymme på kanaler som BBC, Bloomberg och bratcommunityn A Small World.
Bolaget omsatte 3,6 miljoner kronor under perioden juli 2008 och juni 2009 och redovisade ett resultat på 57 000 kronor.