Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Adprofit ökar 120 procent

Adprofit ökade omsättningen med 120 procent under 2010. Nu anställer annonsnätverket fem nya medarbetare.

Ardalan Samimi


Publicerad: 08 Mars 2011, 05:05
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:18

Ämnen i artikeln:

Adprofit

Annonsnätverket Adprofit, som riktar sig sig mot beslutsfattare i näringslivet, omsatte dryga 8 miljoner kronor enligt senaste bokslutet. Det är en ökning med 120 procent jämfört med året innan.

Nu inleder Adprofit sitt tredje år med att rekrytera fem nya medarbetare, samt att bredda sitt nätverk med Dagens PS och Bonnier Tidskrifter, för vilka Adprofit säljer så kallad backfillutrymme.

– Vi har byggt en bra grund under två och ett halvt år, och det är nu som det ska börja ta fart på riktigt, säger vd:n Louise Eriksson.

Hon berättar vidare att företaget planerar att expandera internationellt, och kommer att lansera flera nya produkter.

– Vi kommer dessutom att bli några till under året.

Nya medarbetare hos Adprofit

* Teresa Gustavsson, senast från Allt för föräldrar.

* Fredrik Guste, senast från SvD Näringsliv.

* Jacob Scheffer, seanst från Allt om stockholm.

* Dennis Larsson, senast från Proffice.

* Mirjam Holler, senast från Österrrike. 

Ämnen i artikeln:

Adprofit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.