Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Adprofit och Sellbranch startar ny annonsbörs för B2B-bolag

Säljbolagen Adprofit och Sellbranch startar en nordisk annonsbörs för programmerade köp.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 06 November 2014, 07:55
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:18

Ämnen i artikeln:

AdprofitSellbranchprogrammatic buyingRTB

Enligt bolagen blir det Nordens största annonsbörs för b2b- och finansannonsörer, med möjlighet att köpa annonsutrymme i realtid på ett trettiotal sajter.

Räckvidden i den nya annonsbörsen är 1 miljon "kapitalstarka besökare där över 50 procent är beslutsfattare".

" Trots att handeln över annonsbörser ökar kraftigt har utbudet inom B2B-segmentet hittills varit litet", skriver Adprofit och Sellbranch i ett pressmeddelande.

– Vi ser en ökad efterfrågan för att handla våra publicisters annonsutrymme via annonsbörser och vi har en tid utvärderat hur vi ska angripa dessa möjligheter. Sellbranch blev en naturlig partner för oss då vi inte bara behöver teknologi utan en partner som kan vara med och driva B2B-marknaden för att lyckas, säger Gustav Aspegren, vd på Adprofit.

Sellbranch kommer att stå för SSP-teknologin och med medarbetare som ska till att genomföra köpen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.