Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Adform kammar hem Hifi-klubben

Publicerad: 1 september 2022, 05:41

Jenni Strand, Sverigechef på Adform, välkomnar det nya samarbetet.

Foto: Adform

Adtech-företaget Adform kliver in som partner för ljud- och teknikleverantören Hifi-klubben och får därmed ansvar för hela den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

AdformNyheter

Ambitionen med att Adform nu kliver in som adtech-partner är att Hifi-klubbens resultat ska förbättras, att transparensen ska öka samt att ljud- och teknikleverantören ska få en bredare täckning.

I och med avtalet får Adform ansvar för hela den nordiska marknaden.

– Vi ser en bra match med Hifi-klubbens nordiska DNA, och det är denna kulturella överlappning och gemensamma referensram som vi ser som en mycket solid och stark grund för vår gemensamma framgång framåt, säger Jenni Strand, Sverigechef på Adform, i ett pressmeddelande.

Hifi-klubben har de senaste åren i stor utsträckning gått från traditionell till digital marknadsföring. Det – i kombination med detaljhandelns snabba utveckling – ställer nya krav på tekniken.

– Nu behöver vi bara rulla ut Adforms förstapartslösningar samt ID Fusion-teknologi över våra marknader, och sedan måste vi skräddarsy vår setup för att skapa bästa möjliga resultat för Hifi-klubbens framtida digitala annonsering, säger Kasper Dreyer Lildballe, Head of Digital Marketing på Hifi-klubben, i en kommentar.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AdformNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev