Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Adeprimo köper Leanback

Promedia säljer Leanback till koncernsystern Adeprimo. Affären innebär att Leanback som varumärke försvinner.


Publicerad 2012-12-19 12:40

Ämnen i artikeln:

Promedia

Dela artikeln:

Både Leanback och Adeprimo ingår i Stampen. Framför allt är det Leansbacks produkter E-magin, E-volution och E-xcalibur som Adeprimo vill åt.

– Adeprimo kommer från konsultsidan, men de sista åren har vi börjat med affärssystem för mobila affärer. Det här stärker vår produktportfölj med fler och riktigt bra produkter, säger Mattias Rosberg, vd på Adeprimo.

Leanback har elva anställda och omsätter cirka 10 miljoner kronor. Bolaget har kunder som Rusta, IDG, Ica och Scania.

– Vi satsar framåt och vill bli större och starkare. Leanback kompletterar vår verksamhet.

Samtliga anställda från Leanback följer med till Adeprimo, som idag har cirka 48 anställda fördelade på tre kontor.

Leanbacks vd Björn Molander blir nu produktchef på Adeprimo och ska även ingå i ledningsgruppen.

Hur mycket köper ni Leanback för?

– Vi har hittat en prismodell som gör både säljare och köpare nöjda.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.