Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

Adeprimo köper Leanback

Promedia säljer Leanback till koncernsystern Adeprimo. Affären innebär att Leanback som varumärke försvinner.

Både Leanback och Adeprimo ingår i Stampen. Framför allt är det Leansbacks produkter E-magin, E-volution och E-xcalibur som Adeprimo vill åt.

– Adeprimo kommer från konsultsidan, men de sista åren har vi börjat med affärssystem för mobila affärer. Det här stärker vår produktportfölj med fler och riktigt bra produkter, säger Mattias Rosberg, vd på Adeprimo.

Leanback har elva anställda och omsätter cirka 10 miljoner kronor. Bolaget har kunder som Rusta, IDG, Ica och Scania.

– Vi satsar framåt och vill bli större och starkare. Leanback kompletterar vår verksamhet.

Samtliga anställda från Leanback följer med till Adeprimo, som idag har cirka 48 anställda fördelade på tre kontor.

Leanbacks vd Björn Molander blir nu produktchef på Adeprimo och ska även ingå i ledningsgruppen.

Hur mycket köper ni Leanback för?

– Vi har hittat en prismodell som gör både säljare och köpare nöjda.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2012-12-19 12.40Uppdaterad 2015-12-06 14.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: