Add Health Media värvar försäljningschef från konkurrenten

2018-10-12 08:14  
Fredrik Sjövall.

Fredrik Sjövall blir försäljningschef på Add Health Media som driver varumärkena Doktorn och Praktisk Medicin. Han kommer närmast från digitala konkurrenten Netdoktor.

I rollen som säljande försäljningschef på Add Health Media kommer Fredrik Sjövall ansvara för egna kundkonton i egenskap av key account manager, ta över ansvaret för säljplanering och uppföljning samt tillsammans med andra nyckelpersoner inom bolaget ta fram säljstrategier.

Add Health Media driver varumärkena Doktorn och Praktisk Medicin. Fredrik Sjövall kommer direkt från närmaste digitala konkurrenten inom samma segment, Bonnierägda Netdoktor.

- Vi är väldigt glada över den här rekryteringen och vad det tillför oss att Fredrik Sjövall nu blir försäljningschef på Add Health Media. Det innebär att vi kan utveckla vår redan starka säljorganisation och att företaget som helhet får en nyckelperson med möjlighet att överblicka verksamhetens befintliga och kommande mål, säger Brodde Wetter, vd på Add Health Media, i ett pressmeddelande.

Fredrik Sjövall kommenterar:

- Som försäljningschef på Add Health Media ser jag fram emot en utmanande och spännande resa inom en bransch som är i kraftig förändring, framförallt digital förändring. Jag hoppas kunna bidra med drivkraft, idéer och erfarenhet och utveckla Add Health Medias produkter och affär. Jag tycker vi har ett väldigt starkt team och en utomordentligt stark och unik portfölj med produkter och varumärken, säger Fredrik Sjövall.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt