Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Ad fraud-gurun uppmanar svenska annonsörer att skrota programmatic: ”Ni behöver inte tro mig – testa själva”

Publicerad: 21 juni 2022, 10:23

Annonsbedrägerierna på nätet ökar i både Sverige och världen. Augustine Fou, världsledande expert på cybersäkerhet och annonsbedrägerier, ger konkreta råd kring hur annonsörer kan undvika att deras pengar hamnar hos bedragare.

Foto: mikkelwilliam

90 procent av pengarna som läggs på programmatiska köp kan hamna hos bedragare, menar Augustine Fou, en av världens främsta experter på annonsbedrägerier. Även sociala medier har stora problem. Han kallar både mediebyråer, annonsörer och techbolag för medskyldiga till ett globalt bedrägeriproblem som sväller – och uppmanar svenska annonsörer att genom enkla test ta reda på hur stor andel av deras annonser som aldrig ses av annat än botar.


Ämnen i artikeln:

Programmaticsociala medierAnnonsbedrägerierIABAd fraudToppnyheter eftermiddag

Amerikanen Augustine Fou är en av världens främsta experter på annonsbedrägerier, och samarbetar i USA med både annonsörer och publicister. Under sina 25 år i branschen har han bland annat

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev