Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Acne-partner går till Dentsu London

Publicerad: 4 November 2010, 12:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Klas Lusth, creative director och partner på Acne Production lämnar Sverige för Dentsu London.


Reklamnätverket Dentsu startade London-kontoret förra sommaren och anställer nu Klas Lusth, tidigare Jonsson, som senior creative. Byrånätverket har högkvarter i Tokoy och bland kunderna finns Canon, NEC, Nintendo och Uniqlo.

– Dentsu känns som ett naturligt nästa steg att ta. Det är en ganska liten byrå med en platt hierarki, men med höga ambitioner och muskler från nätverket. Efter att ha jobbat nästan uteslutande med digitala kampanjer på Acne ser jag också fram emot att få jobba kanaloberoende med internationella kunder, säger Klas Lusth.

Flyttlasset går först i december, men på måndag börjar han nya jobbet på distans.

Klas Lust har tidigare varit ad och web director på DDB Stockholm, där han bland annat arbetade med Försvarsmaktens digitala kampanjer. På Acne Production har han varit i drygt två år som partner och creative director.

– Resan som jag har fått vara med om på Acne är fantastisk, från att vara ett litet lokalt digitalt produktionsbolag till att rankas som en av de bästa i världen.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.