Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 18 Augusti 2020, 05:35
Under årets första sex månader har bolag som Acast, Hulu och Tiktok lanserat egna self serve-plattformar för annonsörer.
Stora techbolag som Spotify, Hulu och Tiktok rullar i år ut self-serve-plattformar för annonsörer. Är det rätt strategi för att få annonsörer att öppna plånboken i inhouse- och coronatider? ✓ Spotify om sin annonsplattform ✓ Medieexperten: ”Ett sätt att konkurrera med techjättarna” ✓ Annonsören: ”Sänker tröskeln för att prova ett medium”.
Att Facebook och Google under flera år norpat åt sig allt en allt större bit av annonsörernas medieinvesteringar, är en väletablerad sanning. Många är de som sneglar på jättarnas affärsmodell
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.