Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Acast, Tiktok och Hulu – I år ska alla ha eget annonsverktyg

Publicerad: 18 augusti 2020, 05:35

Under årets första sex månader har bolag som Acast, Hulu och Tiktok lanserat egna self serve-plattformar för annonsörer.

Stora techbolag som Spotify, Hulu och Tiktok rullar i år ut self-serve-plattformar för annonsörer. Är det rätt strategi för att få annonsörer att öppna plånboken i inhouse- och coronatider? ✓ Spotify om sin annonsplattform ✓ Medieexperten: ”Ett sätt att konkurrera med techjättarna” ✓ Annonsören: ”Sänker tröskeln för att prova ett medium”.


Ämnen i artikeln:

TelenorPeter MackhéSpotifyAcastTiktok

Att Facebook och Google under flera år norpat åt sig allt en allt större bit av annonsörernas medieinvesteringar, är en väletablerad sanning. Många är de som sneglar på jättarnas affärsmodell

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.