Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

60 procent avbryter nätköp

Publicerad: 26 Mars 2012, 12:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Webbutiker är för krångliga och tar för lång tid – vilket gör att många konsumenter avbryter köpen.


Sex av tio säger sig ha avbrutit ett köp på webben för att sajten varit för komplicerad eller för att det tagit för lång tid.

Det framgår av en undersökning av Silentium, som citeras av market.se.

– Konsumenterna anger enkelhet som främsta skäl till att e-handla men företagen lyckas inte tillgodose konsumenternas behov, säger Johan Talenti, vd på Silentium, till market.se.

Undersökningen visar också att män är mer otåliga än kvinnor och att unga konsumenter oftare avbryter sina köp än de äldre.

E-handeln omsätter runt 28 miljarder kronor per år, enligt Johan Talenti.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.