Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

324 miljarder annonsvisningar i mars

Publicerad: 20 maj 2009, 07:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Yahoo stod för över 13 procent av alla displayannonsvisningar under mars i USA. AT&T var den största annonsören och gav ordentlig draghjälp åt Sony Ericsson.


Enligt siffror från Comscore gjordes 324 miljarder displayannonsvisningar under mars månad i USA. Störst bland de annonsbärande sajterna var Yahoo med knappt 43 miljarder, eller 13 procent, av visningarna. Tvåa på listan är Fox Interactive Media med 31 miljarder visningar. Trea är Facebook med 24 miljarder annonsvisningar. Google stod för 1,3 procent eller 4,2 miljarder annonsvisningar.

Bland de största annonsörerna toppas listan av tre telekombolag följt av två finansbolag. Överst på listan med sex miljarder annonsvisningar, 1,8 procent av marknaden, finns AT&T. Enligt Comscore bestod teleoperatörens annonsering till stor del av marknadsföring av kameramobiler, bland annat Sony Ericssons W350. Bolagets annonser visades för 147 miljoner personer.

Näst störst bland annonsörerna var Verizon med 5,7 miljarder annonsvisningar. Sammanlagt nådde de 144 miljoner besökare.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.