Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

”2011 är ett svårt år att förstå”

I dag sparkar Simes medgrundare Ola Ahlvarsson igång årets internetkonferens. Googles mobilsatsning, framtidens tv och hjärnscanning står på agendan.

Synnöve Almer


Publicerad: 08 November 2011, 22:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:51

Ämnen i artikeln:

Sime 2011

För ett år sedan var Spotify, Apples Ipad och möjligheterna med geopositionering hett. I år är saker inte lika gripbara.

– Det har varit ett år som är svårt att förstå med allt från de sociala mediernas påverkan av den arabiska våren till att börserna faller samtidigt som internetsektorn går väldigt bra och intresset från investerare är stort, säger Ola Ahlvarsson, entreprenör och medgrundare av Sime.

Sedan förra Sime har Facebook etablerat sig som en gigantisk spelare och konkurrensen växer mellan ekosystemen Facebook, Google och Apple. Många bolag har ett större strategiskt fokus på digitala kanaler, som Aftonbladet.

– Det här året har visat att vi måste kunna hantera superföränderliga tider och det ställer nya krav på ledare och samarbeten. Vi kommer att se fler nya partnerskap och framtidens tv är ett annat spännande område.

Hur har Sime-publiken förändrats?

– 2005 var det klubben för inbördes beundran. Nu simmar plötsligt alla i samma sjö. Nästan varenda byrå och marknadschef är på Sime tillsammans med telekom- och teknikbolagen.

Ämnen i artikeln:

Sime 2011

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.