Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

1 200 har sett Sveriges Annonsörers såpa

Publicerad: 2 November 2010, 14:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Sveriges Annonsörers webbsåpa har hittills setts av 1 200 personer. ”Branschen är inte så stor, så det är hyfsat bra”, säger vd:n Anders Ericson.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerAnders Ericson

Hittills har tre avsnitt sänts, som sammanlagt setts av cirka 1 200 personer.

– Det är överlägset flest som sett första avsnittet, men det andra avsnittet drog ganska många också, säger Anna Lindström, kommunikatör på Sveriges Annonsörer.

Siffrorna är enligt Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer, ”ingen katastrof”.

– 1 200 människor är ganska bra. Men nöjd är man aldrig. Jag hade varit glad om det varit 120 000 människor, säger han.

– Men branschen är inte så stor, trots allt, så det är hyfsat bra.

Anders Ericson menar samtidigt att webbsåpan legat ute i ungefär två veckor, och att det är för tidigt att uttala sig.

– Det intressanta är egentligen när man summerar alla sex avsnitten tillsammans.

På Youtube har såpan inte slagit igenom. Första avsnittet har uppnått 37 visningar, avsnitt två 23 visningar och avsnitt tre, som lades ut på måndagen, två visningar.

Hade ni förväntat er fler tittare?

– Jag har inte varit involverad i projektet, men jag tror inte vi satte ett kvantitativt mål. Men utifrån det så är 1 200 på så få veckor helt okej. Jag hoppas att det blir ännu bättre, vi har ju bara kommit halvvägs.

Anders Ericson berättar också att de fått många ”glada tillrop” via mejl, där personer uttryckt sin uppskattning.

– Många har tyckt att det varit förbaskat roligt. Det hade vi inte förväntat oss, säger han.

Det tredje avsnittet sändes i fredags. Totalt har sex avsnitt spelats in.

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.