Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

De ska leda Schibsteds nya divisioner

Publicerad: 10 oktober 2017, 11:09
Uppdaterad: 10 oktober 2017, 13:30

Sondre Gravir blir chef över "marketplaces" och Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal blir chef över "media". Foto: Janne Naess

Schibsted presenterar ledninggrupperna för de nystartade divisionerna "Media" och "Marketplaces".


Ämnen i artikeln:

Schibsted

I september meddelade Schibsted att man delar upp sin verksamhet i två delar. Förändringen innebär att alla köp- och säljsajter hamnar i en egen division kallad "marketplaces", medan mediedelen hamnar i en annan kallad "media".

Syftet är att tydliggöra skillnaderna mellan de olika delarna i verksamheten, och ambitionen är att på så vis växla upp utvecklingstakten.

Idag presenterar Schibsted ledningsgrupperna för de olika divisonerna.

– De två teamen är högt kvalificerade och passionerade kring sina respektive områden. Jag är övertygad om att vi med den nya uppställningen divisioner kommer ha möjlighet att snabbt driva Schibsted framåt och göra ett ännu starkare avtryck på alla våra marknader, säger vd Rolv Erik Ryssdal i ett pressmeddelande.

De nya divisionerna kommer att stöttas av den nya gruppen "Group Functions Management", som leds av Rolv Erik Ryssdal.

Ledningsgrupperna:

Group Functions Management:

Rian Liebenberg EVP Chief Technology Officer and acting Chief Product Officer Trond Berger EVP Chief Finance Officer Tina Stiegler EVP People Lena K Samuelsson EVP Communication, Brand & Public Affairs.

Schibsted Marketplaces:

Sondre Gravir, CEO Schibsted Marketplaces Renaud Bruyeron, Tech and Data Laila Dahlen, Product and UX Susanna Grill,  Strategy and Finance Antoine Jouteau, France Gianpaolo Santorsola, Mature Markets Ovidiu Solomonov, Growth Markets and New Models Anders Skoe, Norway

Schibsted Media:

Raoul Grünthal - CEO Siv Juvik Tveitnes - COO Jørgen Konradsson - CFO Håkan Halvarsson - HR Lena K Samuelsson - Communication, Brand, Public Affairs Ian Vännman - Product Morten Jacobsen - Technology Torry Pedersen - Editorial Sofia Olsson Olsén - Publisher Gard Steiro - Publisher Per Håkon Fasting - Advertising Norway Anders Nylander - Advertising Sweden Tor Jacobsen - Consumer Business Martin Frey - Growth

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.