Gå direkt till textinnehållet

De leder Stockholm Media Week

Ebba Kilman, Liv Sandberg, Anna Settman och Johan Ydring kommer agera sidekicks till programledaren Claes de Faire.

Under två dagar möts stora delar av mediebranschen för att diskutera framtidens möjligheter och utmaningar under Stockholm Media Week.

Claes de Faire, vd för fokus, kommer agera programledare under de två dagarna men han kommer ha fyra "sidekicks" till sin hjälp i form av olika branschprofiler.

Årets sidekicks är: Liv Sandberg, tillträdande vd på Starcom, Anna Settman, tidigare vd för Aftonbladet, styrelseledamot i bland annat Telia och grundare av The Springfield Project,  Ebba Kilman, vd för Vizeum och Johan Ydring, chef för media och analys på TUI.

Här är de fyra olika akterna:

Akt I: Dynamisk Dualism – den agila akten.

Att trender föder mottrender är inget nytt. Men idag handlar det om att gå åt motsatta håll samtidigt. Att bejaka två ytterligheter på en gång och omfamna dualismen. Hör om strategier och varumärkets roll i denna splittrade tillvaro.

Sidekick: Liv Sandberg, tillträdande vd, Starcom.

Akt II: Marketing Technology vs Human Resource – hubot akten.

I en allt mer tekniskt avancerad marknadsföringsvärld måste marknadschefen jobba bredare än någonsin. Om konkurrenskraft genom superintelligens, artificiell intelligens och en massa tvåstaviga förkortningar.

Sidekick: Anna Settman, tidigare vd för Aftonbladet, styrelseledamot i bland annat Telia och grundare av The Springfield Project.

Akt III: Performance Marketing. Från vision till precision – den precisa akten.

Glöm det visionära säljtänket. Med mer och mer avancerade mätmetoder nås framgång genom Performance Marketing. Vägen dit går via adekvata mål, men en ödmjuk inställning till resultatet. När allt blir mätbart måste allt leverera. Men på vad?

Sidekick: Ebba Kilman, vd, Vizeum.

Akt IV: Vad bubblar i mediebubblan? Den ofiltrerade akten.

Det tycks mycket på nätet, men de allra flesta verkar tycka precis som du – eller? Hur påverkar tekniken hur du tänker? Är sökmotorer i själva verket vår tids censur? I den sista akten pratar vi drev i sociala medier och om kurering, optimering och plantering.

Sidekick: Johan Ydring, chef över media och analys, TUI.

Stockholm Media Week arrangeras av Sveriges Mediebyråer, i år för trettonde året i rad.

Publicerad 2017-03-30 08.45Uppdaterad 2017-03-30 09.17

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: