Damon Razazi till TV4

Damon Razazi lämnar Mindshare för att utveckla TV4:s digitala plattformar. Foto: Jon Lindholm

Damon Razazi rekryteras till TV4 för att stärka mediehusets konceptförsäljning.

Damon Razazi som lett Dagens Medias Digitala Medie-podden kliver in i en ny roll som projektledare på TV4:s konceptavdelning. Senast kommer han från en tjänst som chef för digital strategi på mediebyrån Mindshare.

I sin roll som projektledare för TV4:s konceptavdelning kommer han utveckla de digitala plattformarna köket.se, Fotbollskanalen och ENT – TV4:s kreativa nätverk för digitala plattformar.

– Jag har haft fyra fantastiska år på Mindshare, byrån som har lärt mig allt jag kan. TV4-huset rymmer en enorm potential för köparsidan, och jag ser verkligen fram mot att vara med och utveckla TV4:s tillväxtaffärer. Jag har under min tid som konsult råkat ha en och annan åsikt om det digitala medielandskapet, att nu få utveckla produkter mot marknaden känns spännande och kul, men också aningen nervöst, säger Damon Razazi, i en kommentar.

I höstas stärktes även konceptavdelningen upp med tre nya kommersiella projektledare: Karin Widmark från säljavdelningen samt Hanna Bergius och Helene Moland Daly från Mediacom.

– Vi vill kunna erbjuda våra kunder effektiva helhetslösningar från hela TV4-huset, baserade på de utmaningar och behov som varje kund har. Våra nya kolleger tillför bred och djup kompetens från strategisk rådgivning, och också digital spetskompetens. Tillsammans med resten av konceptteamet fortsätter vi nu att utveckla konceptlösningar kring alla våra format och plattformar, som Let’s dance, Talang, Så mycket bättre, Köket och Fotbollskanalen, bara för att nämna några, säger konceptchefen Karin Törnkvist, i en kommentar.

Nytt är också att Gustav Holmström, tidigare projektledare på TV4:s marknadsavdelning, går in som vikarierande gruppchef istället för Caroline Axelius som gått på föräldraledighet.

Om TV4:s konceptavdelning:

TV4:s konceptavdelning är en del av TV4:s försäljningsavdelning och ansvarar för alla konceptuella affärer som innehåller fler komponenter än billboard-exponering kring TV4-Gruppens program. Konceptavdelningen ansvarar också för kommersiella samarbeten på kanaler och plattformar inom avdelningen tillväxtaffärer, där exempelvis köket.se, Fotbollskanalen och ENT ligger.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-03-13 12.24Uppdaterad 2017-03-14 15.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: