Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Voicebubblan som sprack: Mediehusens satsningar lagda på is

Publicerad: 5 Mars 2020, 12:32

Både Schibsteds Josefine Kvarnström och Dilem Güler på Bonnier News, menar att förväntningarna på utvecklingstakten inom voice har varit för höga. Genomslaget kommer, men det tar längre tid.

Foto: Janne Næss

Med facit i hand kan konstateras att de svenska förväntningarna på voice hittills varit väl högt satta. Både Bonnier News och Schibsted skulle rulla ut annonslösningar för röstassistenter 2019 – men så har inte skett. Röstassistenter har inte fått genomslaget som reklamkanal som trendspanare spådde, och det mediala intresset ser ut att ha svalnat. Dilem Guler på Bonnier News, och Josefine Kvarnström på Schibsted reder ut hur mediehusen ser på voice idag.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsSchibstedDilem GülerGoogle HomeRöstassistent

Ett påstående som cirkulerade både i branschmedier och på trendspanares läppar för några år sedan var det om att var fjärde hushåll i USA hade en röstassistent, och att samma

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.