måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Voicebubblan som sprack: Mediehusens satsningar lagda på is

Publicerad: 5 mars 2020, 12:32

Både Schibsteds Josefine Kvarnström och Dilem Güler på Bonnier News, menar att förväntningarna på utvecklingstakten inom voice har varit för höga. Genomslaget kommer, men det tar längre tid.

Foto: Janne Næss

Med facit i hand kan konstateras att de svenska förväntningarna på voice hittills varit väl högt satta. Både Bonnier News och Schibsted skulle rulla ut annonslösningar för röstassistenter 2019 – men så har inte skett. Röstassistenter har inte fått genomslaget som reklamkanal som trendspanare spådde, och det mediala intresset ser ut att ha svalnat. Dilem Guler på Bonnier News, och Josefine Kvarnström på Schibsted reder ut hur mediehusen ser på voice idag.

Ämnen i artikeln:

SchibstedBonnier NewsRöstassistentGoogle HomeDilem Güler

Janne Naess

janne.naess@dagensmedia.se


Ett påstående som cirkulerade både i branschmedier och på trendspanares läppar för några år sedan var det om att var fjärde hushåll i USA hade en röstassistent, och att samma

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev