Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

"Vi vill utveckla affärerna"

Publicerad: 7 Januari 2013, 12:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:59

Dagens Industri får en ny annonschef. För dagensmedia.se berättar vd:n Henrik Stangel om den nya säljorganisationen.


Ämnen i artikeln:

Dagens IndustriHenrik Stangel

I februari tillträder Andreas Sandin rollen som ny chef för annonsförsäljningen, samtidigt som den tidigare chefen Erik Lennmark blir strategiskt kundansvarig.

– Jag och Erik Lennmark har fört diskussioner om hur vi ska kunna utveckla våra affärer och under året har det här beslutet mognat fram. Nu kommer Erik att fokusera på andra uppgifter och under en tid lämna personalansvaret. Vi är otroligt stora på b2b-marknaden och vi vill nu fördjupa och utveckla våra affärer, säger Henrik Stangel, vd på Dagens Industri till dagensmedia.se.

Andreas Sandin kommer närmast från Dagens Nyheter.

– Han är affärsmässig, både inom print och digitalt. Han kommer att utveckla säljarna i den digitala riktningen, som vi nu satsar mycket på och som han är väldigt bra på. Dessutom ska han bygga upp en ny säljkultur för att vi ska kunna ta det där extra steget.

Under våren kommer en del nya produkter och tjänster att lanseras.

– All pappersproduktion ingår i prenumerationen och våra prenumeranter får tillgång till materialet digitalt. DI Weekend kommer snart att lanseras på läsplattor, vilket innebär nya annonslösningar för våra kunder eftersom vi breddar räckvidden.

Sofia Hvenström


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.