Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Vera & John får ny marknadsdirektör

Publicerad: 11 april 2016, 08:35
Uppdaterad: 11 april 2016, 15:29

Paul Macksey har en lång karriär från mediebyråvärlden. Nu blir han global marknadsdirektör för Vera & John, en tjänst som inte funnits hos onlinecasinot tidigare.


Ämnen i artikeln:

Max Lagerbäck

Paul Mackseys senaste roll var som rådgivare på Maxus och han har dessförinnan hunnit med att vara tv-chef och suttit i ledningsgruppen för både Mediacom och IUM.

– Vera & John har i mitt tycke stuckit ut på ett positivt sätt på den svenska marknaden med den tydliga positionen att vara ett roligare casino. Det finns därför en stor potential i att fortsätta bygga den positionen genom att stärka och bredda mediemixen samt addera ett tydligt effektivitetsfokus, säger Paul Macksey i ett pressmeddelande.

Under åren har han jobbat med en rad olika kunder, bland annat Procter & Gamble, Coca-Cola, L’Oreal, Nestle och Carlsberg.

I förra veckan kunde Dagens Media berätta att Max Lagerbäck, tidigare presschef på MTG, gått in som pr-chef på Vera & John.  

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Max Lagerbäck

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev