Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Veckopaketet utökas med Expressen

Expressen, GT och Kvällsposten blir del av annonspaketet "Veckopaketet".


Publicerad 2018-04-23 11:22
Uppdaterad 2018-04-23 12:45

Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Dela artikeln:

För ungefär ett år sedan lanserade Schibsted, Metro och Mediekompaniet det gemensamma annonspaketet som kallas Veckopaketet. Annonspaketet ersatte de tidigare paketen Svea och 08 Mälardalen.

Nu utökas Veckopaketet med Expressen, GT och Kvällsposten.

– Vi har diskuterat vårt deltagande i Veckopaketet under en tid och när man ser vilka möjligheter det ger annonsörerna att synas i en tydlig och lättköpt paketering, var beslutet inte så svårt att fatta säger, Michael Eklund, Expressen, i ett pressmeddelande.

Veckopaketet är ett rikstäckande annonspaket med extra fokus på de större marknaderna. Enligt egna siffror ligger nettoräckvidden på drygt 50 procent med en OTS (frekvens) på 3,5. Paketet levererar drygt 13,4 miljoner bruttokontakter på en vecka.

– Paketet är anpassat till marknaden och den höga efterfrågan på räckvidd som just nu råder. Målsättningen med paketet är att det ska vara starkt, enkelt och prisvärt. Konkurrensen är stenhård, men vi ser en möjlighet att komplettera när utomhus, tv och radio är slutsålda. Paketet kan bokas med fyra dagars framförhållning, kommenterar Staffan Mattsson på Sweetspot Consulting, som är arkitekten bakom paketet tillsammans med berörda bolag.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.