Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Vd-byte på Dagens Media

Publicerad: 2 juni 2009, 07:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Mathias Kallio, idag annons- och marknadschef, tar över som vd för Dagens Media när Henrik Meerburg övergår till nya utmaningar inom Talentum-koncernen.


Henrik Meerburg och Mathias Kallio var båda med och startade Dagens Media 1998. Foto: Ola Eriksson Efter att ha startat Dagens Media 1998 lämnar nu Henrik Meerburg företaget. Mathias Kallio, som också var med och grundade Dagens Media, tar över som vd.

- Det har varit en fantastisk resa där vi haft en idé och dröm och faktiskt förverkligat dessa. Nu känns det som att Dagens Media är en etablerad tidning och webb. Det är dags för mig att göra någonting nytt, säger Henrik Meerburg.

Henrik Meerburg kommer att arbeta för förlaget Talentum som köpte Dagens Media 2007.

- Jag kommer att utveckla min arbetsroll tillsammans med Christer Björkin, vd på Talentum. Det blir i en roll som affärsutvecklare. Hela medieindustrin står inför stora utmaningar när gamla affärsmodeller prövas. Det finns enormt mycket spännande att ta tag i, säger Henrik Meerburg.

- Jag är glad över att vi har funnit den här lösningen för Mathias, Henrik och Talentum. Dagens Media får i Mathias både kontinuitet i det Dagens Media står för och förnyelse i det som behöver utvecklas. Sedan förvärvet av Dagens Media har vi lärt känna Henriks entreprenöriella sida, något som vi hoppas kunna dra nytta av för flera projekt inom Talentum. Henrik kommer att tillsammans med mig kvarstå i styrelsen för Dagens Media Sverige AB, säger Christer Björkin, vd för Talentum i Sverige.

Mathias Kallio, som varit med sedan Dagens Medias födelse och hittills varit annons- och marknadschef, tar nu över som vd.

- Det känns som en riktigt rolig utmaning att få vara med och utveckla framgångssagan Dagens Media ytterligare, säger Mathias Kallio.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.