Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Västkustmedia i storoffensiv

Publicerad: 22 November 2010, 12:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Företaget bakom Bohusläningen och TTELA lanserar elva nya bilagor för att ta upp konkurrensen med gratistidningar och annonsblad.


Västkustmedia AB satsar på de lokala annonsörerna för att hitta ett nytt inkomstben och lanserar elva nya bilagor i bland annat Sotenäs, Mellerud och Tanum.

– Vi riktar oss till lokala annonsörer som kanske inte har behov av hela upplagan. Syftet är att dra in mer annonspengar och samtidigt ta plats i ett segment där vi normallt inte finns, säger Västkustmedias vd Tommy Hermansson.

Tanken är att konkurrera med annonsblad och gratistidningar. Innehållet kommer framför allt bestå av annonser.

– Men det kommer finnas redaktionellt innehåll också där vi skriver om lokala företeelser och händelser. Tanken är också att vi ska försöka vara lite interaktiva och koppla innehållet till nätet.

Utgivningstakten är en gång i månaden och premiär för de nya bilagorna blir någon gång under vårvintern.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.