Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Värmlands Folkblad vänder till vinst

Publicerad: 18 Februari 2015, 05:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Efter förluståret 2013 kan mediehuset nu redovisa den vinst de gjorde under förra året.


Ämnen i artikeln:

Värmlands Folkblad

Det var i går som mediehuset Värmlands Folkblad visade upp sin årsredovisning. Koncernen har lyckats vända 2013-års förlust mot ett plusresultat.

– Med små resurser har vi åstadkommit annonstillväxt, ökat räckvidden och skapat ett större intresse för våra kanaler. Hela organisationen har samlats i viljan att bidra till att säkra företagets långsiktighet i en tuff branch, säger Ulrika Obstfelder Peterson, vd på Värmlands Folkblad, i ett pressmeddelande.

Enligt henne är det den stora annonstillväxten som påverkar resultatet.

– Den kraftigaste ökningen finns i de digitala kanalerna och har mer än fördubblats. Under 2014 har vi fått genomslag på det arbete som lagts ned avseende digitala strategier och vi har sett en markant ökning av unika besökare på VF.se, säger hon.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Värmlands Folkblad

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.