Dagspress
Uppåt för Aftonbladets programmatiska affär
Publicerad: 12 februari 2021, 13:43
”Vi har jobbat hårt med att förbättra vårt inventory inom olika områden”, säger Joakim Flodin.
Foto: Janne Næss
Satsningar inom programmatiska köp och FMCG driver de digitala annonsintäkterna. ”Vi har jobbat hårt med att förbättra vårt inventory”, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted marketing services.
Aftonbladets intäkter ökade med 14 procent under det fjärde kvartalet, sett i norska kronor. Från 383 miljoner norska kronor Q4 2019 till 436 miljoner norska kronor Q4 2020. Ökningen har
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.