Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Universitetet till mediesäljarna: ”Sluta ringa”

Publicerad: 28 Augusti 2009, 11:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

I ett mejl som gått ut till annonsavdelningar uppmanar Umeå Universitet medieföretagen att sluta ringa.


Mejlet har gått ut till säljchefer på bland annat E24, DN, DI, Expressen, IDG samt rekryteringsföretag som Stepstone och Workey.

I det skriver Lars Lustig, universitetsdirektör, att han i dag får ”ta emot en mängd telefonsamtal från er som publiceringsföretag angående platsannonser”.

”Detta ser vi som ett stort problem då det tar tid och kraft samt väcker irritation. Vi har tecknat avtal med leverantörer av webbpublicering för de kanaler som vi bedömt vara adekvata och uppfyller de krav och behov som vi har”, fortsätter Lars Lustig.

Därför uppmanas nu medieföretagen att sluta ringa eller mejla. Men det finns fortfarande hopp för de som vill samarbeta med Umeå Universitet framöver.

”Vi kommer i framtiden att upphandla dessa tjänster enligt de lagar och regler som gäller och då upphandling sker är ni självfallet välkomna att lämna anbud”.

Lars Lustig säger till Dagensmedia.se att anledningen till att han skrev brevet var för att så fort skolan lägger ut en annons någonstans så blir han " totalt nedringd".

– Det är ganska fruktansvärt, faktiskt. När vi hade lagt ut en annons om att vi letade rektor så fick jag ägna två dagar att svara i telefon.

Har det ringt någon efter att mejlet gick ut?

– Nej.

Så det kanske funkar?

– Vi får se.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.