Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

TV4 och Offside i samarbete

Publicerad: 25 Augusti 2009, 13:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Fotbollstidskriften Offside och TV4 Sport slår sina påsar ihop och gör en "La Liga-guide".


TV4-gruppen har sedan 2003 haft sändningsrättigheter till spanska ”La Liga”, där numera Zlatan Ibrahimovic spelar i toppklubben Barcelona.

Sedan två år tillbaka sänds ligan exklusivt i TV4 Sport och inför säsongspremiären i helgen är det upplagt för tittarfest.

– Intresset är glödhett. Träningsmatchen mellan Barcelona och Manchester City sågs av 300.000 tittare vilket är rekord för fotbollssändningar på TV4 Sport, säger Hans Pekkari, sportchef på TV4-Gruppen.

För att ytterligare spä på intresset för ligan ger TV4 Sport tillsammans med fotbollsmagasinet Offside ut en ”La Liga-guide”. Den distribueras som en gratisbilaga till det senaste numret av Offside, som kommer ut i butik i dag, tisdag.

Det redaktionella innehållet är producertat av Offside, som också står som ansvarig utgivare.

Hans Pekkari är förtegen om hur mycket TV4 Sport betalar för samarbetet.

– Det är ett samarbete där Offside helt självständigt har utformat det redaktionella innehållet. I övrigt vill jag inte kommentera hur det ser ut, säger han och fortsätter:

– Det är alltid kul att lyfta våra stora sportbegivenheter på olika sätt och vi försöker alltid att nå vår målgrupp genom en mix av olika mediekanaler.

Framöver ska TV4 Sport sända minst fem matcher varje helg och på måndag är det ligapremiär för Zlatans Barcelona. Hans Pekkari har högt ställda förväntningar.

– På måndag finns det stor chans att vi sätter tittarrekord för TV4 Sport alla kategorier, säger han.

Publikationen har lyckats locka Oddset, Ladbrokes.com, Betfair.com, Expekt.com samt rockklubben Debaser som annonsörer. Guiden innehåller även ett antal annonser från TV4 Sport.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.