"Trött på de som har åsikter om allt"

Förre Nöjesguidenchefen vill sätta standarden för framtidens åsiktsjournalistik.

Dagens Media berättade tidigare i dag att Nöjesguidens tidigare chefredaktör Margret Atladottir gått till Aftonbladet. Där ska hon arbeta med tidningens nya opinionsbildningsprojekt tillsammans med bland andra före detta Dagens Arena-redaktören Eric Rosén.

– Det känns jättespännande så klart. På ett professionellt plan ska det bli fantastiskt att jobba inom Schibstedhuset. Dessutom ser jag fram emot att jobba med Erik, säger Margret Atladottir till Dagens Media.

Detaljerna kring projektet som kommer att presenteras under Almedalsveckan är ännu inte offentliga. Margret Atladottir tror dock att sättet man kommer att jobba på går helt i linje med hur opinionsjournalistiken kommer att se ut online i framtiden.

– Jag är extremt trött på debattörer som har en åsikt om allt. Jag konsumerar inte så mycket traditionella debattsidor och debattprogram, utan är mer intresserad av icketraditionella debattörer, säger Margret Atladottir. 

Helen Preutz

Publicerad 2013-06-03 12.07Uppdaterad 2015-12-06 13.44

Dela artikeln: