Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Topphälsa marknadsför Blossom

Publicerad: 26 Januari 2011, 11:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Magasinet Topphälsa använder storkonkurrenten Blossom Tainton-Lindquist som dragplåster i senaste numret.


Blossom Tainton-Lindquist är affischnamn och chefredaktör för Egmonts nya satsning Blossom Magazine. Tidigare samarbetade hon med konkurrenten Topphälsa och gjorde då bland annat träningsvideon ”Shape up”. Nu väljer Topphälsa att lyfta fram hennes namn stort och ge videon på köpet vid försäljningen av senaste numret.

– Vi förstår att de gör det och är glada att det är vi som har originalet, säger Annika Almgren, marknadschef för Blossom Magazine.

Har ni kontaktat Topphälsa om detta?

– De var i kontakt med Blossom inför det här. De har rättigheterna till videon så det är inte så mycket att göra då.

Hur tror du att det här påverkar er?

– Det är svårt att veta. Blossom är ett otroligt starkt varumärke så vi förstår att de använder det så länge kan.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.