Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Tobias Hedström lämnar TU

Tobias Hedström.

Tobias Hedström, Tidningsutgivarnas chefsanalytiker, blir Opoints nya nordiska analyschef.


Publicerad 2016-01-22 10:42
Uppdaterad 2016-01-22 10:43

Ämnen i artikeln:

TU

Dela artikeln:

Det var som nyutexaminerad Tobias började jobba på Opoint, då Oberver, som medieanalytiker. Nu kommer han åter till företaget med sikte på att utveckla analyssidan av branschen.

– De senaste tio åren har marknadsförarnas fokus skiftat allt mer bort från den köpta annonseringen till den förtjänade publiciteten och de egna kanalerna. Alla dessa delar av marknadsföringen har sina egna förtjänster men det är den samlade bilden som resulterar i bilden av varumärket hos konsumenten, säger Tobias Hedström i ett pressmeddelande.

– Opoints analysavdelning består av en massa smarta människor, en del av mitt jobb blir att se till att de får lika smarta verktyg att arbeta med, fortsätter han.

Tobias Hedström kommer senast från tjänsten som chefsanalytiker på dagspressens branschorganisation, TU. Innan dess var han analyschef på Institutet för Reklam- och Mediestatistik i tio år och har ett förflutet på medie- och reklambyråer.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.