Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 22 januari 2016, 10:42
Uppdaterad: 22 januari 2016, 10:43
Tobias Hedström.
Tobias Hedström, Tidningsutgivarnas chefsanalytiker, blir Opoints nya nordiska analyschef.
Ämnen i artikeln:
TUDet var som nyutexaminerad Tobias började jobba på Opoint, då Oberver, som medieanalytiker. Nu kommer han åter till företaget med sikte på att utveckla analyssidan av branschen.
– De senaste tio åren har marknadsförarnas fokus skiftat allt mer bort från den köpta annonseringen till den förtjänade publiciteten och de egna kanalerna. Alla dessa delar av marknadsföringen har sina egna förtjänster men det är den samlade bilden som resulterar i bilden av varumärket hos konsumenten, säger Tobias Hedström i ett pressmeddelande.
– Opoints analysavdelning består av en massa smarta människor, en del av mitt jobb blir att se till att de får lika smarta verktyg att arbeta med, fortsätter han.
Tobias Hedström kommer senast från tjänsten som chefsanalytiker på dagspressens branschorganisation, TU. Innan dess var han analyschef på Institutet för Reklam- och Mediestatistik i tio år och har ett förflutet på medie- och reklambyråer.
Ämnen i artikeln:
TU