Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 21 januari 2020, 12:43
Hall Media och Mittmedia har drabbats värst av annonsraset. Mittmedia tappar 22 procent 2019. På bild Hall medias Jönköpings-Posten och Mikael Nestius, affärschef på Mittmedia.
Foto: Wikimedia och Anderas Elgstrand
I fjol tappade tidningsföretagen trekvarts miljard i annonsintäkter. De förlorar mer på annonser än staten skjuter till i mediestöd. Värst drabbade är Mittmedia och Hall Media.
2019 slog tidningsföretagen ännu ett dystert rekord i annonstapp:
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.