Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

The Sun skrotar sin betalvägg

Den brittiska tidningen lägger ned sin betalvägg.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 02 November 2015, 07:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:23

Ämnen i artikeln:

The SunThe Guardian

Brittiska The Sun skrotar nu sin betalvägg helt efter tre år, skriver The Guardian.

Det är Rebekah Brooks, som stod i skottgluggen vid avlyssningsskandalen på News of the World, och är ny chef för News UK som tagit beslutet. Hon skriver i ett mejl till personalen:

"När vi går in i denna nya era för The Sun gör vi det i en stark position då vi har fått många lärdomar från betal-eran. Vi vet mer om våra läsare än innan. Vår senaste förvärvning av Unruly, och vårt pågående samarbete med kollegor vid Storyful, stärker ytterligare vår position och kommer att spela en stor roll i hur vi utvecklar våra digitala annonsmöjligheter."

Målet för The Sun är nu att bli en farlig konkurrent till bland annat Mail Online.

När tidningen 2013 lanserade sin betalvägg hade de runt 30 miljoner unika besökare i månaden.

I juli i år började sajten släppa en del artiklar gratis och från och med den 30 november blir allt material gratis.

News UK ger ut The Times, The Sunday Times, The Sun och TLS.

LÄS ÄVEN: 

Ämnen i artikeln:

The SunThe Guardian

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.