Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

The Independent bygger betalvägg

Publicerad: 10 Oktober 2011, 10:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:55

The Independent följer New York Times och Financial Times exempel och lanserar en betalvägg nästa vecka - men bara för läsare utanför Storbritannien.


Ämnen i artikeln:

The Guardian

Brittiska The Independent ska prioritera och fokusera sina "sparsamma" resurser nästa år med syftet att återta positionen som en multimedial premiumtitel.

En ny betalvägg för läsare utanför hemmamarknaden, en prenumeration för Ipad och neddragning av fria exemplar är några förändringar som är att vänta, skriver The Guardian på nätet.

Läsare utanför Storbritannien står för nästan hälften av tidningens webbtrafik, motsvarande 16 miljoner unika användare. De får läsa 20 artiklar gratis varje månad, men måste betala omkring 6,99 amerikanska dollar per månad för att få obegränsad tillgång till innehållet.

– 2012 kommer att handla om att prioritera och fokusera. Det kommer att handla om att omfördela våra sparsamma resurser och rikta dem mot de varumärken och produkter som betyder mest. Varumärket The Independent kommer att vara nyckeln för att säkra och bygga vår framtid, säger Andy Mullins, vd för Independent Print Ltd, till The Guardian.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

The Guardian

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.