Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Tele2 namnger Stockholmsarenan

Publicerad: 8 Juni 2012, 07:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:19

Den nya arenan i Globenområdet döps till Tele2 Arena. "Vi behöver nya sätt att nå kunderna", säger vd Thomas Ekman.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Globe ArenasTele2

Tele2 har tecknat ett tioårigt avtal med Stockholm Globe Arenas och blir huvudsponsor till den nya arenan, som invigs sommaren 2013.

– Vi behöver hitta nya sätt att nå både våra befintliga och potentiella kunder. Vi är ett stort varumärke i dag som tar stor plats, den här satsningen bekräftar det, säger Thomas Ekman, vd på Tele2, till dagensmedia.se.

Enligt honom är en arena en naturlig plats för en teleoperatör, och man håller nu på att utveckla koncept som kopplar samman liveupplevelser med mobila tjänster, som ska förhöja liveupplevelsen.

– Operatören får en allt viktigare roll i människors tillvaro, när allt kopplas ihop, man har med sig av mobilen överallt och delar med sig av allt man gör. Utvecklingen innebär att vi vill uppleva allt mer live och dela med sig.

Avtalet mellan Tele2, Stockholm Globe Arenas och Stockholms stad tecknades i går.

Thomas Ekman vill inte säga vad Tele2 har betalat för att namnge arenan, men säger att det är en ensiffrig procentsats av operatörens årliga investeringar i marknadsföring.

Han ser arenasponsringen som ett led i en effektivare marknadsföringsstrategi.

– Vi är en av dem som håller reklammarknaden under armarna, med våra stora köp. Men egentligen är det ganska dysfunktionell kommunikation. Den tiden är förbi, nu behöver vi andra sätt att befästa vår roll i människors tillvaro.

Tele2 Arena rymmer 30 000 besökare – 40 000 vid konserter – och blir huvudarena för både Hammarbys och Djurgårdens fotbollslag.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stockholm Globe ArenasTele2

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.