Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Tävling ska locka talanger till Bonnier

Publicerad: 15 April 2013, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

I syfte att attrahera talanger med näsa för affärer och digital kompetens lanserar mediehuset Bonnier en tävling för entreprenörer.


Ämnen i artikeln:

Bonnier

Mediehusen genomgår ett kompetensskifte och Bonnier är inget undantag. För att locka människor med rätt kompetenser som kan stärka företaget prövar man nu en ny modell.

– Många entreprenörer vet inte vart man ska vända sig. Nu öppnar tävlingen "Bonnier Accelerator" en kanal för dem, berättar Bodil Ericsson Torp, kommunikationschef på Bonnier för Dagens Media.

Sökande med de mest innovativa affärsidéerna ges möjligheten att delta i ett tre-månaders-program då de får hjälp att jobba fram en affärsplan.

– Vi är väldigt öppna och breda och har inga specifika krav på erfarenheter. Det viktiga är att vara driven och ha den rätta entreprenörsandan, säger Bodil Ericsson Torp.

Efter programmet kommer Bonnier att erbjuda deltagarna anställning eller samägande utifrån personens individuella omständigheter.

– På bolagsnivå driver alla våra företag egna program, men vi känner att vi vill bidra med stöttning även på koncernnivå. Vi måste följa samtiden och vara där våra talanger finns. Därför lanseras programmet främst i sociala medier, säger Bodil Ericsson Torp.

Man kan även söka in utan en idé. Då sker urvalet utifrån den sökandes individuella egenskaper och entreprenörsanda.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Bonnier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.