Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Taggarna försvunna ur Aftonbladet

Publicerad: 27 Augusti 2009, 10:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Aftonbladet storsatsning med mobila taggar ligger i träda. Men enligt kommunikationschefen Nils Franchell finns det inget nedläggningsbeslut.


Aftonbladet taggar är små bilder som papperstidningsläsarna kan fotografera av för att genom ett litet program i telefonen få rörlig bild och bildspel direkt till mobilen.

Den nya funktionen lanserades med buller och bång i oktober förra året.

– Det är svårt att säga hur många taggar vi kommer ha i varje tidning, men 10-15 stycken är troligt, berättade Anna Körnung, som varit med och utvecklat tjänsten.

Men under sommaren har taggarna lyst med sin frånvaro. I dagens tidning finns till exempel ingen tagg.

Enligt Nils Franchell, ny kommunikationschef på Aftonbladet, finns det inget beslut om att lägga ned taggarna.

– I början var det väldigt intensivt i och med att det var en ny grej. Men nu har det varit sommar och då slår allt av på takten.

Så taggarna ska finnas kvar?

– De ska finnas kvar.

Enligt Nils Franchell finns det ingen som är direkt ansvarig för taggarna, utan det är nyhetscheferna som väljer att lägga in dem till passande nyheter.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.