Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Sydsvenskan låter annonsörerna boka sina egna kampanjer

Publicerad: 24 mars 2014, 06:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:43

Sydsvenskan har tecknat ett avtal med den digitala annonstjänsten DanAds.


Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

I och med det nya avtalet mellan Sydsvenskan och DanAds kommer annonsörerna själva att kunna hantera sina annonsköp i de digitala kanalerna.

Det innebär bland annat att annonsörerna själva kan skräddarsy sin digitala annonsering. Bland annat kan annonsörerna själva boka och administrera sina kampanjer.

DanAds kommer att integreras direkt på Sydsvenskan-gruppens sajter.

– Publicister får tillgång till en plattform med ett flertal unika egenskaper som man kan erbjuda sina annonsörer. Vi har utgått från ordet ”enkelt”. Man får statistik automatiskt skickat via ett mail varje dygn. Detta ger annonsören fördelen att snabbt kunna justera sitt annonsmaterial för optimalt resultat, säger DanAds grundare Peo Persson i ett pressmeddelande.

Fredrik Ivansson är försäljningsdirektör för Sydsvenskan-gruppen:

– Det är ett långsiktigt integrerat samarbete som vi ser fram emot med stor entusiasm, säger han i pressmeddelandet.

Här kan du se en produktfilmfrån Sydsvenskan och DanAds:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/CPCysAiNY2I" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.