Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Sydsvenskan i stor Ipad-kampanj

Publicerad: 16 December 2010, 14:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

För Dagensmedia.se berättar projektledaren Jenny Holmsted hur Sydsvenskan ska kränga Ipad-tidningar.


Första utgåvan av Sydsvenskans Ipad-tidning Sydsvenskan Plus, framtagen inom Bonnierprojektet News Plus, kom ut igår.

Priset är 7 kronor per utgåva.

Nu går tidningen ut i en stor kampanj, signerad The Fan Club, för att få folk att upptäcka appen.

– Detta är det första steget i konceptlanseringen av vår nya tidning som mest riktar sig mot early adopters, de som har en läsplatta. Men den är även imagebyggande mot övriga prenumeranter, säger Jenny Holmstedt, projektledare på Sydsvenskan.

Printkampanjen, som ska synas i Sydsvenskan, City Malmö-Lund och branschpress, visar ett finger som petar på USA:s president Barack Obama, Tysklands förbundskansler Angela Merke samt Malmö FF:s tränare Roland Nilsson.

– Det vi vill visa med fingret är hur man använder en Ipad i förhållande till tidning och webb, och att man kommer närmare.

– Vi försöker visa både det stora och det lilla genom att både ha med världsprofiler och en lokal profil. Roland Nilsson hade ett bra ansikte tyckte vi, dessutom är det en person vi bevakar mycket.

Kampanjen på webben med bannerannonser och på en kampanjsajt på Sydsvenskan.se.

– Steg två i denna kampanj är att gå ut med ett prenumerationserbjudande där man betalar för en månad, men får tre. De priserna går vi ut med i början av nästa år.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.