Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 25 Oktober 2010, 10:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:34
Svenska Dagbladets tryckerihaveri drabbade inte bara läsarna – utan även annonsörerna. Nu ska Svenska Dagbladet kompensera.
– Vi kommer se till så att våra kunder blir nöjda, säger Pierre Bergström, säljchef på Svenska Dagbladet.
Han påpekar dock samtidigt att det inte finns någon generell lösning.
– Vi kommer att lösa varje enskild kundcase utifrån deras behov, för att hitta en lösning som är bäst för respektive annonsör, säger han.
Hur kan en lösning se ut?
– Det vanliga är att man hittar en ny dag att föra in det på. Många annonsörer valde att bli inplacerade i tidningen redan på söndagen.
87 000 läsare i Stockholm fick vara utan lördagens tidning när Svenska Dagbladets tryckeri i Södertälje havererade. Orsaken var ett trasigt datorkort, skriver SvD.se.
Ardalan Samimi