Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

SvD tillsätter ny roll som annonsansvarig

Publicerad: 25 november 2022, 12:58

Denise Backman har jobbat tio år inom Schibsted. Nu knyts hon till Svenska Dagbladet.

Foto: Emma-Sofia Olsson

Denise Backman blir annonsansvarig på Svenska Dagbladet. Det är en helt ny roll på tidningen.

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetToppnyheter eftermiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


I rollen som annonsansvarig ingår att tillsammans med Schibsteds annonsorganisation SMS och SvD:s produktteam ta fram nya koncept för annonsörer och läsare.

Denise Backman har jobbat inom Schibsted i tio år och kommer närmast från en tjänst som kreativ koncept-specialist på Schibsted Brand Studio.

– Denise Backman har gjort ett imponerande arbete det senaste året som projektledare för kommersiella satsningar på SvD, och jag är mycket glad över att vi kan knyta henne till oss permanent. Tillsammans med Sveriges bästa säljorganisation, SMS, kommer hon nu att fortsätta att utveckla SvD:s annonsaffär, säger Anna Careborg, vd och chefredaktör på SvD, i ett pressmeddelande.

Denise Backman ska rapportera direkt till SvD:s produktchef Ebba Linde.     

LÄS ÄVEN: Starkt 2021 för storstadspressen – men första tecknen på lågkonjunktur börjar visa sig     

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev