Dagspress
SvD Näringsliv byter färg och storsatsar på de svenska techjättarna
Publicerad: 1 februari 2022, 06:58
Daniel Kederstedt, chef för SvD Näringsliv, berättar om nya satsningarna.
Foto: Malin Hoelstad/SvD
Ny kostym, ett större fokus på svenska techbolag och näringslivet i Kina. SvD Näringsliv börjar ta form och vill bredda målgruppen. ”Det är tydligt från läsarna att det de vill ha är mer journalistik kring de bolagen”, säger Daniel Kederstedt.
Dagens Media har tidigare berättat om Svenska Dagsbladets förändringsresa. 2019 skulle fler anställas, nyhetsdesken göras om och resurser flyttades till granskande och fördjupande journalistisk. Ett år efter bröt coronapandemin ut
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.