Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

SvD lanserar nya digitala annonformat

Publicerad: 11 Juni 2014, 06:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:34

Svenska Dagbladet släpper fem nya annonsformat på sajten.


Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Svenska Dagbladet bygger om sitt digitala annonserbjudande med målet att göra sitt utbud mer kundanpassat.

Bland nyheterna finns en ny panoramaannons kallad "Panorama Sticky", som följer med vid scrollning, har en inbyggd stängknapp samt lägger sig under sajthuvudet och toppnavigeringen efter avstängning. Unikt enligt SvD.

De övriga nya formaten:

• En integrerad panorama under toppnavigeringen.

• En ny take-over/splash som fungerar på desktop, tablet och i mobilen. Annonsören kan använda hela ytan i annonsen. Den går också att köpa cross screen.

• Rektangel XL, ett rektangelformat som standard och med en ny placering i översta nyhetszonen i det redaktionella flödet.

• En Insider Sticky på artikelsidan, ett nytt format som ligger fast i anslutning till det redaktionella innehållet.

– Vi har under våren gått igenom våra befintliga format för att förbättra de annonsprodukter vi erbjuder och göra dem ännu ännu vassare med bättre inscreen-värden för att erbjuda högre reklameffekt. Nu tar vi dessutom det ovanliga greppet att lansera alla nya format på en gång, säger Peter Oskarsson, produktchef på SvD Annons, i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.