Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

SvD: "Kampanjen känns oseriös"

Publicerad: 2 Oktober 2012, 14:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Svenska Dagbladets informationschef Björn Hygstedt frågar sig om DN:s prenumerationskampanj har skrivits under inflytande av fredagsöl.


Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetDagens Nyheter

– Jag förstår inte hur DN har tänkt. Jag upplever kampanjen som hånfull mot våra läsare och medarbetare, säger Björn Hygstedt.

I kampanjen försöker DN rekrytera konkurrentens prenumeranter, genom att berätta om att SvD "lägger ner kulturen och avvecklar sportredaktionen".

– En gång för alla, vi kommer fortsätta att ha stark kultur- och sportbevakning, säger Björn Hygstedt.

Han tycker dessutom att DN gör en "logisk kullerbytta" när de i kampanjen tackar SvD för en bra match.

– Det brukar ju vara förlorarens uppgift att tacka för god match.

Sedan kampanjen startade har Svenska Dagbladets upplageavdelning fått samtal från upprörda läsare.

– De har frågat om man verkligen får göra så här. Det är svårt för mig att sätta mig in i hur DN har tänkt, men det känns väldigt främmande att vi skulle göra något liknande, säger Björn Hygstedt.

– Jag tycker inte att kampanjen känns riktigt seriös, snarare som att den är skriven under en fredagsöl.

Läs också:

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.