Dagspress
Starkt resultat för Schibsted – ska dubbla digitala prenumerationsintäkterna till 2025
Publicerad: 11 februari 2022, 08:51
”Vi har 1,3 miljarder i digitala prenumerationsintäkter 2021, dessa ska ligga på 2,6 miljarder norska kronor 2025”, säger Siv Juvik Tveitnes.
Foto: Schibsted
2021 har varit ett väldigt bra år för Schibsted News Media, säger koncerndirektör Siv Juvik Tveitnes: ”Aftonbladet har gjort en turn around som har varit makalös”. Målet är nu att de digitala prenumerationsintäkterna år 2025 ska landa på 2,6 miljarder norska kronor.
Intäkterna ökade med 6 procent under fjärde kvartalet, och landade på 2 150 miljoner norska kronor, för Schibsteds affärsområde News Media där Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni och Podme ingår. Motsvarande
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.