Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Stampen satsar på glossigare magasin

Publicerad: 29 Oktober 2015, 07:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:24

Efter nedskärningarna – Stampen satsar på gratistidning och lyxigare magasin.


Ämnen i artikeln:

Stampen Local MediaGP

Som Dagens Media tidigare skrivit om skar koncernen Stampen Local Media ner igen under sensommaren och nya erbjudanden om avgångsvederlag gick ut till de anställda.

Efter det berättades även att Stampen Local Media planerade en ny tidning. "Cityliv" blir en gratistidning som ges ut till hushåll i Göteborg.

Nu berättar Linda Forsberg, försäljningsdirektör på Stampen Local Media för Dagens Media att de planerar att göra om Göteborgs-Postens helgbilaga "Två Dagar" till ett "glossigare" magasin.

– Det känns väldigt spännande. Vi märker att våra läsare går mer och mer mot helgläsning och Två Dagar är en uppskattad titel men den behöver utvecklas. Vi har tittat på andra tidningar och inspirerats, säger hon.

Magasinet ska fira att titeln "Två Dagar" fyller 20 år.

– Vi tycker att det är viktigt att man vågar satsa. Och vi tror att detta kommer bli superbra.

I och med detta slutar de samarbetet med Spoon och uppdraget går till OTW.

Det första numret beräknas den 23 januari.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Stampen Local MediaGP

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev