Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Stampen satsar på glossigare magasin

Efter nedskärningarna – Stampen satsar på gratistidning och lyxigare magasin.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Oktober 2015, 07:41
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:24

Ämnen i artikeln:

Stampen Local MediaGP

Som Dagens Media tidigare skrivit om skar koncernen Stampen Local Media ner igen under sensommaren och nya erbjudanden om avgångsvederlag gick ut till de anställda.

Efter det berättades även att Stampen Local Media planerade en ny tidning. "Cityliv" blir en gratistidning som ges ut till hushåll i Göteborg.

Nu berättar Linda Forsberg, försäljningsdirektör på Stampen Local Media för Dagens Media att de planerar att göra om Göteborgs-Postens helgbilaga "Två Dagar" till ett "glossigare" magasin.

– Det känns väldigt spännande. Vi märker att våra läsare går mer och mer mot helgläsning och Två Dagar är en uppskattad titel men den behöver utvecklas. Vi har tittat på andra tidningar och inspirerats, säger hon.

Magasinet ska fira att titeln "Två Dagar" fyller 20 år.

– Vi tycker att det är viktigt att man vågar satsa. Och vi tror att detta kommer bli superbra.

I och med detta slutar de samarbetet med Spoon och uppdraget går till OTW.

Det första numret beräknas den 23 januari.

Ämnen i artikeln:

Stampen Local MediaGP

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.