Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Stampen döps om

Publicerad: 23 April 2013, 05:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Stampen byter namn till Stampen Media Group. Detta för att öka tydligheten – och för att visa på koncernens bredd.


Ämnen i artikeln:

Stampen Media Group

I sin nuvarande form har Stampen funnits sedan 2005. Nu byter koncernen dock namn till det mer deskriptiva Stampen Media Group, kan Dagens Media berätta.

Ann Flyning är kommuniktionschef på Stampen Media Group:

– Det stämmer och det gör vi för att bli lite tydligare när vi pratar om oss i olika sammanhang. Vi vill markera vilket område vi verkar i, säger hon till Dagens Media.

Förutom ett nytt namn får koncernen också en ny visuell identitet med en ny logotyp och uppdaterade färger samt bildmanér på sajten.

– Det här är ingen jättestor grej men med det nya namnet blir vi lite mer tydliga i vår kommunikation. Vi vill också bli bättre på att visa att koncernen har en bredd i alla våra bolag.

Har det här varit ett problem tidigare, att ni är otydliga?

– Nej, det har det inte. Det här är väldigt odramatiskt.

Processen kring namnbytet har pågått under ett och ett halvt år men har inte kommunicerats brett.

– Nej, det fanns egentligen ingen anledning att gå ut och berätta om det här.

I dagsläget har Stampen Media Group runt 50 bolag i koncernen som arbetar med kommunikation i någon form. De kommer även i fortsättningen att arbeta med sina respektive varumärken utan förändring. Inte heller moderbolaget, Stampen AB, byter namn.

Bakom den nya varumärkesplattformen står byrån Happy F&B.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Stampen Media Group

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.