Dagspress
Snapchat i samarbete med svenska medieföretag: ”Viktigt att jobba mer mot unga”
Publicerad: 27 september 2022, 12:54
Aftonbladets satsningar på Tiktok och Snapchat ska få tidningen att nå nästa generation, berättar framtidsredaktören Nathalie Mark.
Aftonbladet, Expressen och Discovery Plus är några av Snapchats svenska mediesamarbeten som presenteras i dag. ”Vi riktar in oss på 'Gen Z'”, säger Nathalie Mark, framtidsredaktör på Aftonbladet.
Snapchat och flera svenska medieföretag, däribland Aftonbladet, Expressen, Discovery Plus och Splay One, har kommit överens om ett unikt innehållsavtal.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.