Dagspress
Snabbt men inte helt lättnavigerat bland dagstidningarnas digitala abonnemang
Publicerad: 8 april 2022, 06:04
På Dagens Nyheter, där de har en freemium-modell är det primärt vid den första debiteringen som de ser de flesta avhoppen, berättar Nicolas Larsson, chef för DN:s läsaraffär och domänledare för Engagemang & Churn (t.v). Till höger Öst Medias vd Nils Olauson.
Upplevelsen av hur det är att teckna digitala abonnemang hos dagstidningarna är tudelad. Antalet steg är relativt få, men trots det snurrar vi till det både kring aktivering och erbjudande.
■ Fler steg i DN:s aktivering än vad som framgår.
■ Otydlig kampanj hos Göteborgs-Posten.
■ Mycket arbete återstår i Öst Medias kundresa.
Ämnen i artikeln:
Göteborgs-PostenDagens NyheterCorrenTema: Digitala prenumerationerDigitala temaveckorDagens Nyheter lyfts ofta fram som ett framgångsexempel när det handlar om att locka digitala prenumeranter och skapa en stark digital affär. Och visst går kurvan stadigt uppåt. I februari
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.