söndag26 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Snabbt men inte helt lättnavigerat bland dagstidningarnas digitala abonnemang

Publicerad: 8 april 2022, 06:04

På Dagens Nyheter, där de har en freemium-modell är det primärt vid den första debiteringen som de ser de flesta avhoppen, berättar Nicolas Larsson, chef för DN:s läsaraffär och domänledare för Engagemang & Churn (t.v). Till höger Öst Medias vd Nils Olauson.

Upplevelsen av hur det är att teckna digitala abonnemang hos dagstidningarna är tudelad. Antalet steg är relativt få, men trots det snurrar vi till det både kring aktivering och erbjudande.
■ Fler steg i DN:s aktivering än vad som framgår.
■ Otydlig kampanj hos Göteborgs-Posten.
■ Mycket arbete återstår i Öst Medias kundresa.

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenDagens NyheterCorrenTema: Digitala prenumerationerDigitala temaveckor

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Dagens Nyheter lyfts ofta fram som ett framgångsexempel när det handlar om att locka digitala prenumeranter och skapa en stark digital affär. Och visst går kurvan stadigt uppåt. I februari

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev