Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Snabbanalys: Motiven bakom Hall Medias radikala strategibyte

Publicerad: 9 Januari 2020, 09:58

Marie Johansson Flyckt, utgåvechef på Hallmedia, planerar den nya länstidningen tillsammans med printredaktörerna Peter Svärd, Nikki Chadly och Christer Sparv.

Foto: Elin Elderud

Hall Media, som varit långsamma när det kommer till digitaliseringen, ställer nu om radikalt och slår samman flera papperstidningar. Men vilka är motiven bakom den nya strategin? Och hur ser förutsättningarna för att bli en innovatör ut? Stefan Melesko analyserar.


Ämnen i artikeln:

Hall Media

Hall Media har meddelat och också påbörjat en omfattande digitaliseringsprocess av utgåvorna av sina tidningar i Småland och Västergötland. Det sker bland annat genom en sammanslagning av printtitlar och utgivning

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Hall Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.