Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Snabbanalys: Motiven bakom Hall Medias radikala strategibyte

Publicerad: 9 Januari 2020, 09:58

Marie Johansson Flyckt, utgåvechef på Hallmedia, planerar den nya länstidningen tillsammans med printredaktörerna Peter Svärd, Nikki Chadly och Christer Sparv.

Foto: Elin Elderud

Hall Media, som varit långsamma när det kommer till digitaliseringen, ställer nu om radikalt och slår samman flera papperstidningar. Men vilka är motiven bakom den nya strategin? Och hur ser förutsättningarna för att bli en innovatör ut? Stefan Melesko analyserar.


Ämnen i artikeln:

Hall Media

Hall Media har meddelat och också påbörjat en omfattande digitaliseringsprocess av utgåvorna av sina tidningar i Småland och Västergötland. Det sker bland annat genom en sammanslagning av printtitlar och utgivning

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Hall Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.