Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Skogen som oljereserv gav segern i augusti

Publicerad: 24 September 2013, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Förmågan att koka ner ett komplicerat budskap till två bilder. Det gjorde Forsman & Bodenfors annons för Preem till Månadens printannons i augusti.


Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

En bild på en norsk oljeplattform bredvid en bild på en svensk skog. Det ska bygga oljebolaget Preems varumärke.

– De här annonserna gick i dagspress veckan innan Almedalsveckan, där Preem ville driva frågan om hur viktigt det är att Sverige satsar på förnybart bränsle som kan köras i den fordonsflotta vi har i dag. Tallolja är en restprodukt från svensk skogsindustri som blir över när man gör pappersmassa och dessutom är helt förnybar, förklarar Ulrika Karlberg, copywriter på Forsman & Bodenfors som gjort reklamen.

Läs hela artikeln i senaste numret av Dagens Media.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.